Mette Groth og Dorthe Brøgger fortæller om om Another View og hvordan de arbejder med bæredygtighed Mette Groth og Dorthe Brøgger fortæller om om Another View og hvordan de arbejder med bæredygtighed Foto: Helle Løvstø Severinsen

Interview - Another View

13 september 2016

Dorthe Brøgger og Mette Groth fortæller om deres brand Another View i interviewet med Clean Clothes Campaign.

 


For Another View er tøj et redskab til at forandre verden. Tøjindustrien er en af de mest forurenende industrier i verden og forbrugeres syn på værdien af tøj er påvirket af billig fast fashion, outlets fra overskudslagre og evige udsalg. Derfor har Another View også et stort ønske om at retænke forbrugeren og genvinde respekten og glæden ved tøj.

Mette Groth fortæller med erfaring fra sin tidligere virksomhed, der kørte efter konventionelle metoder, at det er meget mere virkningsfuldt at bygge et brand op efter bæredygtige principper fra starten end det er at omstille en konventionel produktionskæde.

I en virksomhed der arbejder med bæredygtighed er det vigtigt at simplificere det. Keep it simple. En måde Another View gør dette på er ved at bruge fire forskellige ikoner i deres kommunikation af deres arbejde, hvilket også gør det muligt for forbrugeren hurtigt at forst, hvad det drejer sig om; Clean (ingen skadelig kemi), Fair (arbejdsforhold skal være etisk forsvarlige), Recycle (materialerne er genanvendelige og flere er også allerede recycled, fx deres garn), Action (at mennesker bliver ansporet til at tage del i bevægelsen mod en mere bæredygtig verden). 

 

Videoen er produceret af Helle Løvstø Severinsen som en del af Clean Clothes Campaign Danmarks projekt The DIG Project.
www.cleanclothes.dk
 

________________________

 

Mere i denne kategori: « Interview - Ecouture by Lund

FIRSTMOVER

Bæredygtighed handler både om de sociale forhold, der hvor tøjet bliver produceret, om brugen af tøjet og om miljøet.

Flere og flere brands tager deres ansvar alvorligt og indarbejder overvejelser om bæredygtighed i deres virksomhed. Nogle gør bæredygtighed til en grundsten i deres forretningsmodel og andre indarbejder bæredygtige metoder i forskellige dele af deres værdikæde.

En måde at ændre ved industrien som den er nu er at være transparent. The DIG Project er en opfordring til at designere og studerende deler deres viden og tager del i den positive udvikling i den måde, vi designer og producerer på.

Let’s change the game -
BE A FIRSTMOVER !

© 2014 Clean Clothes Campaign. All rights Reserved.
Webdesign by Segan & built by 2nd Level.